Home / Doesburg-Regiobode / SGRD zoekt dringend hulp voor scholenproject

SGRD zoekt dringend hulp voor scholenproject

DOESBURG – Al vele jaren gaat de Stichting Gehandicaptenraad Doesburg e.o. de basisscholen in Doesburg en omgeving langs om de leerlingen van groep 8 een beeld te geven van het leven met een handicap. Helaas begint dit project ernstig in problemen te komen door een tekort aan vrijwilligers.

De SGRD is trots op haar scholenproject. De leerkrachten waarderen deze lessen en de leerlingen steken telkens niet onder stoelen of banken dat ze geen idee hadden dat mensen met een beperking tegen zoveel problemen oplopen. “Daarom is het bijzonder jammer dat we in de maand mei drie scholen hebben moeten afzeggen omdat er te veel vrijwilligers uit zijn gevallen”, aldus de vrijwilligers van de SGRD.
Daarom zoekt de raad nu met spoed nieuwe vrijwilligers. De SGRD heeft per sessie zes vrijwilligers nodig die de leerlingen in vijf groepen van vier of vijf leerlingen langs zien komen voor een lesje van zo’n 10 to 15 minuten. Momenteel zijn er precies zes mensen betrokken bij het project, waardoor een les niet door kan gaan als er onverhoopt iemand uitvalt.
De SGRD doet dus een dringende oproep aan mensen die graag zien dat het scholenproject volgend jaar weer kan worden opgepakt, zich te melden om mee te helpen. Het kost vijf dagdelen per schooljaar om de jeugd een noodzakelijke kennismaking te geven met het leven van iemand met een handicap. Er is ook dringend behoefte aan iemand in bezit van een auto die de aanhanger met lesmaterialen naar de scholen kan rijden. Aanmelden kan bij Marion Berends, secretaris van SGRD, via tel. 06-28587872 of secretaris@gehandicaptenraaddoesburg.org.

Lees ook

Turks sprekende vrijwilliger gezocht

DOESBURG – VIT-hulp bij mantelzorg is op zoek naar een Turks sprekende vrijwilliger voor een …

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.