Home / Doesburg / Nieuwe startpagina en website gemeente Doesburg

Nieuwe startpagina en website gemeente Doesburg

DOESBURG – Burgemeester Loes van der Meijs en wethouder Ellen Mulder van Doesburg hebben gezamenlijk de nieuwe startpagina www.doesburg.nl “live” gezet tijdens een feestelijke bijeenkomst met inwoners, bedrijven, ontwerpers, instellingen en webredacteuren.

Deze startpagina www.doesburg.nl biedt bezoekers de mogelijkheid naar de compleet vernieuwde website van de gemeente te gaan, toeristische informatie te bekijken of informatie over Doesburgse bedrijven te zien. En of dat nu met een computer, tablet of smartphone is maakt nu niet meer uit.

De startpagina geeft de keuze tussen de drie onderdelen ‘bezoekers’, ‘bedrijven’ en ‘gemeente’, die alle online informatie, producten en diensten van Doesburg bevat. Het zal het de bezoekers van de startpagina veel makkelijker maken online te vinden wat men zoekt. Op deze startpagina staat ook een evenementenkalender.

In samenwerking met Doesburgse culturele instellingen, de VVV en een groot aantal bedrijven is een website gemaakt voor toeristische bezoekers (en natuurlijk ook bewoners) van Doesburg. Op overzichtelijke wijze worden de diverse bezienswaardigheden, winkels, horeca en overnachtingsmogelijkheden gepresenteerd. Daarnaast is er een uitgebreid overzicht van de evenementen die gedurende het jaar in Doesburg plaatsvinden. Voor de bezoeker zal in één oogopslag duidelijk zijn hoe bruisend Doesburg is.
Ten tweede is er een handig overzicht van een groot aantal (toeristische) bedrijven en organisaties opgenomen.

Het derde onderdeel van de startpagina is de link naar de gemeentelijke website. Het uiterlijk van deze site is veranderd. Deze verandering maakt deel uit van het continue verbeteren van de digitale dienstverlening. Er is bovendien kritisch gekeken welke informatie, producten en diensten wel of niet op een gemeentelijke website thuishoren. De gemeentelijke website is zo ingericht, dat de thema’s waar de meeste mensen voor naar de website komen, bovenaan staan. Uit onderzoek blijkt dat de meeste mensen die de website bezoeken hetzelfde willen, zoals een nieuw paspoort aanvragen, informatie over afvalinzameling of het doorgeven van een verhuizing. Natuurlijk staat er veel meer op de website, dat makkelijk is te vinden via de verbeterde zoekmachine.

Burgemeester Van der Meijs heeft bij de presentatie aangegeven dat de gemeente nadrukkelijk behoefte heeft aan feedback op de nieuwe website, omdat deze voortdurend in ontwikkeling zal zijn. Reageren kan via mail, twitter, via de website, maar vanzelfsprekend ook via de telefoon of door het sturen van een brief naar het stadhuis.
 

Lees ook

Gezellige Montmartre Markt

DOESBURG – Onlangs werd tweede Montmartre Markt van dit seizoen gehouden in het historische centrum …

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.