Home / Beekbergen / C1000 Westerik in Beekbergen wordt Albert Heijn

C1000 Westerik in Beekbergen wordt Albert Heijn

BEEKBERGEN – Hij vindt het jammer dat de C1000 formule verdwijnt, maar is van mening dat Albert Heijn ook precies biedt wat hij als ideaal ziet voor een supermarkt zoals hem voor ogen staat. John Westerik, van de gelijknamige C1000 in Beekbergen, staat voor een grote verandering. Tenminste, voor zover het gaat om het uiterlijk van zijn winkel aan de Dorpstraat.

Wat echter bij het oude blijft, ondanks de nieuwe naam, huisstijl en een deel van het assortiment, is de visie van Westerik en zijn medewerkers. “We willen de beste vers-supermarkt in de buurt zijn, waar iedereen zich thuis voelt”, aldus de ondernemer die in 2011 neerstreek in Beekbergen.

Hij nam daar de winkel over die vrij kwam na verkoop van Super de Boer. “Het werd een C1000, dat was een formule waar ik helemaal tevreden mee was. Ik heb ook al 26 jaar ervaring met die formule. In oktober 2011 zijn we open gegaan in Beekbergen, nog volledig ongewis van het feit dat C1000 ook zou verdwijnen.”
Dat was uiteindelijk het gevolg van de overname van C1000 door Jumbo. Een deel van de winkels moest echter worden doorverkocht door Jumbo, vanwege regels van mededingingsautoriteit Nma en om de overname te financieren. ‘Beekbergen’ ging naar Albert Heijn en John Westerik had daar feitelijk geen keus in. “Ik huur als zelfstandig ondernemer het pand en daar hoort een supermarktformule bij. In dit geval Albert Heijn. Daar had ik wat betreft niets over te zeggen”, legt hij uit. “Laat ik eerlijk zijn: het was niet mijn keus om C1000 te laten verdwijnen. Maar nu deze supermarkt Albert Heijn wordt, kan ik me daar buitengewoon goed in vinden. De wijze van werken en het assortiment van AH past heel goed bij wat mijn visie op het runnen van een supermarkt is. Het is dus zeker niet zo dat ik de enorme ombouwoperatie en de nieuwe formule niet zie zitten. En alle 66 medewerkers stappen ook mee over. Wat dat betreft verandert er voor de klanten niets in aanpak. Het rood zal plaats maken voor het blauw van Albert Heijn en er komen nieuwe huismerken. Maar de kwaliteit en prijsstelling zal beslist gelijk zijn.”

Het ombouwen naar een Albert Heijn supermarkt is een enorme klus, die door een gespecialiseerd team wordt uitgevoerd volgens een strak draaiboek. “Op donderdag 20 maart om 13.00 uur sluit onze deur als C1000 en op woensdag 2 april om 10.00 uur gaan we als Albert Heijn weer open. En dan is alles helemaal klaar: een complete ombouw met een geheel nieuw interieur.”

John Westerik verwacht dat zijn klanten zijn winkel niet zullen mijden als het een Albert Heijn is. “Ik denk dat de klant het verschil niet merkt in aanpak, prijs en assortiment. Ja, de kleuren zijn anders en de huismerken ook, verder blijft alles bij het oude. We behouden onze visie op de supermarkt zoals we deze willen runnen. Daar verandert niets aan. Ik voel ‘een klik’ met de mensen in dit dorp en we willen met z’n allen iets uitstralen dat misschien ouderwets, maar beslist niet uit de tijd is: een band met onze klanten.”
 

Lees ook

Minister op bezoek

BEEKBERGEN – Minister van Onderwijs Arie Slob bracht vorige week een bezoek aan de tweehonderdjarige …

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.