Home / Zutphen / Volvo Schotpoort Zutphen naar nieuwe locatie

Volvo Schotpoort Zutphen naar nieuwe locatie

ZUTPHEN – Nog een paar weken en dan verhuist Autobedrijf Schotpoort, Volvo dealer voor Zutphen, Brummen en wijde omgeving, naar een nieuw pand aan de Loohorst in Zutphen. Makkelijk bereikbaar, vlakbij het ziekenhuis. Op maandag 17 juni is de verhuizing voltooid en gaan Ruud Schotpoort en z’n mensen op hun nieuwe stek aan de slag.

Schotpoort Zutphen maakt tegenwoordig deel uit van de Nieuwenhuijse Groep, maar is al sinds 1960 dealer van Volvo. Eerst alleen in Eerbeek, vanaf 1982 eveneens in Zutphen.
Over het merk kunnen we hier kort zijn. De Zweedse autofabriek behoort wereldwijd tot de meest innovatieve en succesvolle autofabrikanten. Een ijzersterk merk met een vaste schare trouwe fans. “Voor hen hoeven we echt niet langer gevestigd te zijn op een autoboulevard. Ik denk zelfs dat dat fenomeen niet meer van deze tijd is. Aan de Loohorst 1 kunnen klanten ons vinden in een compacter pand waar we onze filosofie van ondernemen beter uit kunnen dragen”, legt Ruud Schotpoort uit. “We werken daar efficiënter, milieu-vriendelijk en goedkoper.” Het makkelijk bereikbare pand is voorzien van alle moderne gemakken. Er komen twee laadpalen om elektrische auto’s op te laden, het gebouw wordt voorzien van vloerverwarming en ledverlichting en nog meer dan al het geval is, zet Schotpoort in op maatschappelijk verantwoord werken. En klanten die even moeten wachten op een servicebeurt of reparatie, kunnen in de het nieuwe gebouw rustig verder werken. Alle voorzieningen voor ‘het nieuwe werken’ zijn namelijk speciaal voor de klanten aanwezig, onder het motto: U werkt bij ons, wij werken voor u.

“Het is verfrissend een dergelijke stap te kunnen zetten”, legt Schotpoort uit. “Het zijn ideeën die we al langer hebben, maar die in het oude gebouw aan De Stoven niet goed te realiseren bleken. We zaten daar ook al weer een kwart eeuw. In het nieuwe pand kunnen we nu in één keer de stap zetten die naar ons idee nodig is om huisvesting en organisatie verder in balans met het merk Volvo te brengen. En omdat het nieuwe gebouw efficiënter en compacter is, levert het ook nog een kostenbesparing op. We hebben nu veel meer klantcontacten online en via andere nieuwe media. En dat zijn écht geen ontwikkelingen die alleen worden ingegeven vanwege de wens kosten te besparen, want onze relaties kiezen nadrukkelijk zelf ook voor dat digitale gemak. Volvo-rijders weten vaak al heel goed wat ze willen en verwachten als ze bij ons komen. Die hoef je niet met een fonkelende gevel en neonreclame te lokken.”

www.schotpoort-zutphen.nl

Lees ook

Brummenaar opgepakt wegens verboden wapenbezit

ZUTPHEN – Een 53-jarige man uit Brummen is maandagavond door de politie opgepakt omdat hij …

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.