Home / Regio / Vivare vraagt meer dan 3.000 huurders over eigen dienstverlening

Vivare vraagt meer dan 3.000 huurders over eigen dienstverlening

REGIO – Van 13 november tot en met 7 december houdt woningbouw-vereniging Vivare voor de tweede keer een grootschalige telefonische enquête onder haar klanten. In vier weken tijd bevragen ze ruim 3.000 van hun klanten over hun woning, de wijk waarin ze wonen en de dienstverlening van Vivare.

Twee jaar geleden hield Vivare ook een grootschalig telefonische enquête onder ruim 3.000 van haar huurders. Doel van het onderzoek is inzage krijgen in hoe onze klanten hun woning, wijk en onze dienstverlening waarderen. Deze allereerste meting (ook wel nulmeting genoemd) leverde een enorme schat aan informatie op. De uitkomsten van de enquête hebben de afgelopen twee jaar – met name op het gebied van leefbaarheid – al vaak hun waarde bewezen. “Om te voorkomen dat we straks beslissingen nemen gebaseerd op gedateerde informatie, klimmen we halverwege november weer in de telefoon”, aldus een woordvoerder.

De vragen gaan onder andere over de woning en de wijk waarin de huurders wonen. Is de keuken nog van deze tijd, zit de woning goed genoeg in de verf, worden de portieken voldoende schoongemaakt? Is de huurder tevreden met het groen in de wijk, voelt hij/zij zich veilig op straat, spreken ze de buren wel eens, waar spelen de kinderen? Maar ook: wordt de klant snel genoeg geholpen door Vivare, belt of mailt een huurder liever met hen, luisteren ze wel aandachtig?

De resultaten van het onderzoek worden in december en januari verwerkt. Naar verwachting zijn de geactualiseerde gegevens in februari 2012 klaar voor intern gebruik.
 

Lees ook

Kanaalweek laat het Apeldoorns Kanaal leven

REGIO – Van 23 tot en met 30 juni vindt onder het motto ’schakel van …

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.