Route Dieren – Zutphen op de schop

REGIO – De provincie gaat aan de slag met de verkeerscorridor tussen Spankeren en de nieuwe brug bij Zutphen. Op het tracé, bestaande uit provinciale wegen, bevindt zich een aantal knelpunten, dat naar verwachting volgend jaar wordt aangepakt.

Momenteel wordt gewerkt aan een definitief ontwerp voor de N348 tussen Spankeren en Leuvenheim. Hier wordt regelmatig te hard gereden en de weg is onveilig voor fietsers. Er wordt gedacht aan een vrijliggend fietspad aan één kant van de weg. De rondweg in Leuvenheim, waar door de gemeente Brummen op is aangedrongen bij de provincie, gaat er niet komen. De provincie ziet het nut en de noodzaak van een rondweg niet in en gaat verder met de herinrichting van de huidige situatie op de Arnhemseweg in de bebouwde kom. Het is de bedoeling dat er maatregelen worden genomen om hier de snelheid uit het verkeer te halen. Ook veiliger oversteekplaatsen voor fietsers en voetgangers horen bij het pakket.

Er wordt onderzoek gedaan naar de situatie bij de rotonde op de kruising N345 en N348, bij de Kwazenboschweg. Met name in de spits is de doorstroming hier niet optimaal en staan hier nogal eens files. Hiervoor wordt naar een oplossing gezocht, wellicht een dubbele rotonde. Ook wordt onderzoek verricht naar de mogelijke verandering van de maximum snelheid op de N345, de weg rondom Brummen tussen de twee rotondes. Bewoners klagen regelmatig over geluidsoverlast en vragen om een verlaging van de maximum snelheid van 100 naar 80 kilometer per uur. Of dit wenselijk is, wordt door de provincie bekeken.

Er loopt dus nog een aantal onderzoeken, terwijl andere plannen al verder gevorderd zijn. Zo is de aanpak van de N348 / Arnhemsestraat al behoorlijk concreet. De uitvoering van de plannen staat gepland voor volgend jaar. Wat er met de rotonde in de N348 en die weg zelf gaat gebeuren, moet nog worden bekeken. Wethouder Bart Elbers van de gemeente Brummen verwacht wel dat alle werkzaamheden ongeveer gelijktijdig door de provincie zullen worden uitgevoerd om de verkeershinder zo beperkt mogelijk te houden.
 

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.