Apeldoorner heeft voorkeur voor persoonlijk contact met gemeente

APELDOORN – Afgelopen zomer deed een student van de Universiteit van Twente onderzoek naar hoe de Apeldoorner het liefst contact heeft met de gemeente bij het aanvragen van een product of dienst. Inwoners van Apeldoorn zijn tevreden over de verschillende kanalen en de dienstverlening en blijken ook traditiegetrouw dezelfde kanalen te gebruiken. Iemand met bij voorbeeld een voorkeur om te bellen, zal ook een volgende keer bellen; ongeacht of het laatste contact goed verliep of niet.
Als een onderwerp complex is, kiezen mensen eerder voor telefonisch contact of contact via de balie. De elektronische kanalen worden juist gebruikt om buiten werktijden even snel iets op te zoeken of na te vragen. De telefoon wordt gezien als het meest snelle kanaal om een persoonlijk antwoord te krijgen.
Uit het onderzoek blijkt ook dat inwoners op dit moment voor de dienstverlening nog geen behoefte hebben aan nieuwe media zoals chat, SMS, mobiele telefoonapplicaties en twitter. Ze zien nog niet welke mogelijkheden deze kanalen kunnen bieden.