De jubileumcommissie van Sportclub Brummen heeft afgelopen zondag haar plannen gepresenteerd aan een groot publiek. Als locatie voor het wereldkundig maken van de wensen en ideeën was gekozen voor The Gallery. Nico Aaldering, één van de ambassadeurs voor het eeuwfeest van de voetbalclub, had zijn bedrijfspand belangeloos beschikbaar gesteld.
Ongeveer 400 gasten (waaronder leden, donateurs en sponsors) hadden gehoor gegeven aan de invitatie en waren naar de sfeervolle Gallery gekomen. Ook de diverse politieke partijen toonden belangstelling voor de plannen van de voetbalclub. De genodigden werden ontvangen met koffie. Als lekkernij daarbij een door de firma Teeselink in geelblauwe kleuren ontworpen Sportclub Brummensoesje met daarop het verenigingslogo. Men kon kennis nemen van de plannen, waarbij één en ander in beeld werd gebracht op een wit doek. Het geheel werd gepresenteerd door Gerbrand Pot.
Sportclub Brummen-voorzitter Jan Arend Teunissen sprak een welkomstwoord. Hij zette uiteen dat de club grootse plannen heeft voor de toekomst en dat het 100-jarig jubileum een gedenkwaardige gebeurtenis moet worden. Via lichtbeelden werden oude foto’s getoond, maar ook meer recentere plaatjes passeerden de revue. De preses gaf bij enkele beelden een korte toelichting. “De vereniging is in beweging en ik heb het gevoel dat we met z’n allen de goede kant opgaan. Ik ben tevreden met wat tot dusverre is bereikt, maar wil onze leden vragen om straks ook de handen uit de mouwen te steken als om hulp wordt gevraagd.” Vervolgens hield Harry Timmer, voorzitter van de jubileumcommissie, een gloedvol betoog over activiteiten, die moeten worden ondernomen om alle wensen te kunnen verwezenlijken. Zijn verhaal werd op het doek door beelden ondersteund, waarop het ontwerp van de nieuwe accommodatie zichtbaar werd. Als rode draad door de presentatie, liep het credo ‘de mouwen opstropen en de handen ineen slaan’. Die instelling is ook nodig, wil men het totaal benodigde bedrag (950.000 euro) bijeen krijgen. Roeland den Ouden van architectenbureau E.J. Hoogenberk uit Voorstonden, verschafte inzicht over de wijze waarop het eindresultaat tot stand moet komen. Ook gaf hij uitleg bij beelden van de bouwtekeningen van het nieuwe onderkomen.
Het was een teleurstelling dat Jan van Halst (commercieel manager van FC Twente) op het laatste moment bericht van verhindering stuurde. Hij had naar Brummen zullen komen om een praatje te houden over de relatie sport en sponsoring. Echter in Richard van Roon (directeur Piet Zoomers) had hij een waardige vervanger. Van Roon gaf aan wat een vereniging van een sponsor mag verwachten, maar vooral ook wat een club kan en moet betekenen voor een bedrijf dat ondersteuning (financiën of in natura) verleend. Voor geïnteresseerden was er de nieuwe in kleuren uitgebrachte sponsorbrochure. Daarin worden vele vormen van sponsoring aangegeven, welke mogelijk zijn voor een bedrijf. Alvorens het officiële gedeelte werd afgesloten, sprak Harry Timmer nog een dankwoord aan het adres van allen, die op welke wijze dan ook, belangeloos hadden meegewerkt aan de organisatie van deze presentatiedag.